Statuetka Camerimage, za nalepszy spot w plebiscycie "Fundusze Europejskie w kadrze"

Jubileuszowa X edycja konkursu spotów reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze” w ramach Festiwalu EnergaCamerimage 2019, który w tym roku odbywał się w Toruniu za nami. Po raz kolejny z Kujaw i Pomorza wróciliśmy ze statuetką za najlepszy spot reklamowy w Polsce. Nagrodę zdobyliśmy za filmik: Zmieniamy Podkarpackie z Funduszami Europejskimi - dla Siebie, Bliskich, Wszystkich! w którym głównymi bohaterami byli harcerze – podopieczni Chorągwi Podkarpackiej ZHP, Hufiec Tarnobrzeg. W tym roku podium dzieliliśmy wspólnie z Województwem Mazowieckim, które zostało uhonorowane za spot „Pałac w Korczewie”. Jury wyróżniło również filmik Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju za spot „Fundusze Europejskie dla MŚP”.

Jury konkursu, które obradowało w składzie: Monika Czaplicka (socjolożka, dyrektor generalna, blogerka), Małgorzata Kucińska (ekspertka z zakresu Funduszy Europejskich), Jan Majle (copywriter, dyrektor kreatywny), Paweł Tkaczyk (strateg marki, bloger, pisarz), Arkadiusz Tomiak (autor zdjęć; Obława, Karbala, serial 1983) tak oto uzasadniło swój wybór: „Na uwagę zasługuje dokumentalna i wizualna wrażliwość oraz pozytywny przekaz i dobrze opowiedziana historia”.

Zwycięski spot, który powstał w ramach tegorocznej kampanii promocyjnej spełnia przede wszystkim cel informacyjny. Autorom koncepcji przyświecała w trakcie realizacji filmiku idea, aby w ciekawy, przystępny i nieszablonowy sposób zachęcić aktualnych i potencjalnych beneficjentów do pogłębienia informacji na temat unijnego wsparcia szczególnie w zakresie osi dedykowanej poprawie dostępu do usług wsparcia rodziny i pieczy zastępczej. W filmiku głównymi bohaterami są podopieczni Hufca Tarnobrzeg. Ich wypowiedzi o tym, w jaki sposób udział w projekcie dofinansowanym z Unii Europejskiej zmienia ich życie są najlepszym dowodem na skuteczność pozyskiwania środków i ich wymierne korzyści w środowisku. Hasło podstawowe: „Zmieniamy Podkarpackie” zyskało dodatkowe słowa: „Dla Ciebie, Bliskich. Wszystkich”. Ma to uświadomić odbiorcom, że Fundusze zmieniają rzeczywistość w otoczeniu każdego z nas, co przekłada się na wzrost aktywizacji społeczeństwa do aplikowania o środki unijne. Spot emitowany był na antenie TVP Rzeszów oraz publikowany w mediach społecznościowych (Facebook, You Tube).

Zwycięski spot:

To nie pierwszy raz Podkarpackie zostało okrzyknięte zwycięzcą w kategorii – najlepszy spot o funduszach w Polsce. Statuetkę otrzymaliśmy już trzeci raz z rzędu.

Zwycięski spot z 2018 roku

Zwycięski spot z 2017 roku

 

Sylwia Tęcza
Oddział komunikacji i promocji Funduszy Europejskich