Banner kampanii - na żółtym tle postać Alberta obok tablicy z napisem Fundusze Europejskie = możliwości x cele do kwadratu,  na dole pasek logotypów unijnych

Jesień 2021 nie musi być szara i nudna. W październiku i listopadzie pokazujemy wszystkie kolory Funduszy Europejskich w ramach nowej kampanii informacyjno – promocyjnej. Promujemy tym samym w szczególności Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego 2014 - 2020. Specjalna strona internetowa oraz reklamy w radiu i telewizji prezentują już zrealizowane projekty, uświadamiając jednocześnie, jak wiele nasz region zawdzięcza unijnemu wsparciu. Częścią kampanii są także wydarzenia angażujące mieszkańców.

Ponad 2,1 mld euro dla Podkarpackiego

Kampania jest realizowana pod hasłem „Z Funduszami Europejskimi e=mc2”. We wzorze kryje się wyjaśnienie tego, jak Fundusze Europejskie służą zrównoważonemu rozwojowi Podkarpacia i poprawie jakości życia mieszkańców. Dzięki milionom euro („e”), które trafiły na Podkarpacie, nasz region zyskał wiele nowych możliwości („m”) i narzędzi do realizacji najważniejszych celów („c”) społecznych, gospodarczych i kulturalnych Podkarpacia.

Celem kampanii jest wzrost świadomości wśród mieszkańców odnośnie do tego, jak wiele nasze region zawdzięcza Funduszom Europejskim.

– Chcemy promować skalę unijnego wsparcia oraz różnorodność tysięcy projektów, których realizacja była możliwa dzięki Funduszom Europejskim. Są wśród nich duże inwestycje infrastrukturalne, ale także wiele mniejszych inicjatyw, nastawionych na poprawę jakości życia mieszkańców Podkarpacia – podkreśla Wioletta Rejman, Dyrektor Departamentu Promocji, Turystyki i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego.

Nasze możliwości do potęgi

Informacje na temat tego, jak Podkarpackie wykorzystuje środki z RPO WP 2014-2020, można znaleźć w zakładce „Z Funduszami Europejskimi €=mc2”. Warto odwiedzić tę zakładkę i przejrzeć przykłady już zrealizowanych projektów dotyczących m.in. innowacyjnej gospodarki, cyfrowych usług publicznych, kultury czy edukacji. Co łączy Inkubator Przedsiębiorczości Krosno, planetarium w Radomyślu Wielkim, dom dziennego pobytu dla osób starszych w Grodzisku Dolnym czy przywrócony po 12 latach ruch kolejowy do Mielca? Wspólnym mianownikiem jest nie tylko dofinansowanie z RPO WP 2014-2020, ale przede wszystkim – realny wpływ na zrównoważony rozwój Podkarpacia i dobrostan mieszkańców.

Przykłady projektów wykorzystano także w spotach radiowych i telewizyjnych. Działania promocyjne obejmują również media społecznościowe (Facebook, Youtube).

Nauka przez zabawę (z nagrodami!)

Największymi odbiorcami Funduszy Europejskim są mieszkańcy Podkarpackiego – dlatego bardzo ważną częścią kampanii są wydarzenia angażujące lokalną społeczność, w tym m.in. gra miejska pn. „Tropimy Fundusze Europejskie”, którą zorganizowano na terenie Rzeszowa. Popularyzacji Funduszy Europejskich służy też konkurs filmowy. Zachęcamy mieszkańców Podkarpackiego, aby nakręcili krótki materiał pokazujący unijne projekty i udostępnili go na Facebooku na stronie „Podkarpackie Fundusze Europejskie”. Autorzy trzech filmów, którzy zdobędą najwięcej polubień, otrzymają cenne nagrody rzeczowe (m.in. profesjonalny zestaw do tworzenia filmów).

Masz pytania dotyczące kampanii lub funduszy europejskich?

Kieruj je na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami, które powstały w ramach kampanii

Spot 1

Spot 2

Spot 3

Spoty radiowe

Spot nr 1 (wav, 5.05 MB) Transkrypcja spotu nr 1 (docx, 15.68 KB)

Spot nr 2 (wav, 5.05 MB) Transkrypcja spotu nr 2 (docx, 15.31 KB)

Spot nr 3 (wav, 5.05 MB) Transkrypcja spotu nr 3 (docx, 15.35 KB)