- Szczegóły
- Kategoria: Podstawowe
Deklaracja dostępności serwisu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Serwisu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
Portal jest częściowo zgodny z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń:
- mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów Portalu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł,
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
- niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą również nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane również przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze źródeł zewnętrznych,
- dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich skontaktuj się z nami. Większość plików tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych i plików PDF nie posiada struktur nagłówkowych, tytułów, opisów alternatywnych lub są skanami graficznymi, podobnie niektóre artykuły na stronach nie posiadają struktury nagłówkowej, tabele nie posiadają opisów alternatywnych.
- część z publikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań Urzędu.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
- klawisz Tab przemieszcza się w przód po wszystkich elementach aktywnych strony w tym po pozycjach w już wybranym menu,
- klawisze Shift-Tab się w tył po wszystkich elementach aktywnych strony w tym po pozycjach w już wybranym menu,
- klawisze Home i End przemieszczają widok do początku i końca strony,
- klawisze PgUp i PgDn przemieszczają widok o ekran w górę lub w dół,
- klawisz Enter aktywuje wybrany element aktywny w tym menu,
- klawisze strzałek góra/dół przemieszczają po pozycjach w menu pionowym,
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Mirosław Gieroń.
- E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Telefon: +48 17 747 6811
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie
- Adres: al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów
- E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Telefon: +48 17 850 1700
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie mieści się w siedzibach:
- główny budynek Urzędu przy Alei Łukasza Cieplińskiego 4 w Rzeszowie,
- przy ul. Towarnickiego 3a w Rzeszowie,
- przy ul. Lubelskiej 4 w Rzeszowie,
- przy ul. Poniatowskiego 6 w Rzeszowie,
- przy Sienkiewicza 86 w Tarnobrzegu.
Budynki, w których mieszczą się biura Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie znajdują się:
- przy ul. Kościuszki 7 w Mielcu, parter,
- przy Kościuszki 2 w Przemyślu,
- przy Rynek 18 w Sanoku,
- przy Staszica 20 w Krośnie.
Główny budynek Urzędu - Aleja Łukasza Cieplińskiego 4 w Rzeszowie
W budynku przy Alei Łukasza Cieplińskiego mieści się:
- Kancelaria Sejmiku,
- Kancelaria Zarządu,
- Departament Organizacyjno-Prawny,
- Departament Budżetu i Finansów,
- Departament Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym,
- Departament Gospodarki Regionalnej,
- Biuro Certyfikacji wydatków RPO 2014-2020,
- Departament Wdrażania Projektów Infrastrukturalnych Regionalnego Programu Operacyjnego,
- Departament Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej,
- Departament Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Mieniem,
- Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich,
- Departament Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego,
- Departament Promocji, Turystyki i Współpracy Gospodarczej,
- Biuro Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych,
- Wieloosobowe stanowisko ds. BHP,
- Biuro Informacji o Funduszach Europejskich,
- Biuro Nadzoru Właścicielskiego i Analiz Ekonomicznych,
- Biuro Audytu Wewnętrznego.
Usytuowanie budynku w centrum Rzeszowa umożliwia dostęp środkami komunikacji publicznej lub korzystanie z parkingów ogólnodostępnych, strefy parkowania z dedykowanymi miejscami dla osób z niepełnosprawnością.
Do głównej siedziby Urzędu od strony Alei Piłsudskiego można dojechać autobusami 2, 3, 7, 14, 30, 33, 34, 36, a od strony Alei Cieplińskiego autobusami linii: 0, 2, 3, 7, 8, 10, 11, 14, 15, 18, 23, 26, 28, 30, 34, 35, 36, 38, 45, 58, 59.
Do budynku prowadzi wejście główne od Alei Łukasza Cieplińskiego, odpowiednio utwardzone o wymaganej szerokość oznaczone jako A, wejście B znajduje się z tyłu budynku.
Wejścia znajdują się na poziomie chodnika i umożliwiają swobodny wjazd wózkiem inwalidzkim, dziecięcym czy z bagażem podróżnym.
Drzwi do budynku Urzędu otwierają się automatycznie.
Za głównymi, automatycznymi drzwiami znajduje się przedsionek z wystarczającą przestrzenią manewrową. Na wprost przeszklone drzwi z klamką i samozamykaczem, otwierane na zewnątrz, prowadzące do holu głównego. Drzwi znajdują się w zasięgu wzroku portiera, który może udzielić pomocy wchodzącemu.
Na parkingu od Alei Łukasza Cieplińskiego wydzielone i oznakowane są miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Krawężniki uliczne wykonano jako wtopione, umożliwiające wjazd wózkiem inwalidzkim, dziecięcym czy z bagażem podróżnym.
- W holu portiernia znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego. W celu uzyskania pomocy należy zgłosić się do pracownika portierni.
- Kancelaria Ogólna znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego do budynku Urzędu, za portiernią.
- Po prawej stronie od wejścia jest tablica informacyjna z rozkładem pomieszczeń znajdujących się w Urzędzie i infomat pokazujący rozmieszczenie ważnych punktów w holu.
- Jest możliwość umówienia spotkania interesariusza z pracownikiem Urzędu, na parterze budynku w pokoju 039f, który jest przystosowany do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami.
- Korytarze w budynku umożliwiają swobodne poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich. Nawierzchnie schodów wewnętrznych, ciągów komunikacyjnych wykonano z materiałów nie powodujących niebezpieczeństwa poślizgu.
- W budynku znajdują się dwie windy z systemem głośnomówiącym, wizualnym oraz alfabecie Braille'a, dostosowane do przewozu osób z trudnościami w poruszaniu się.
- Toalety dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na każdym piętrze budynku.
- Na wysoki parter osoba z niepełnosprawnością może dostać się przy pomocy platform z napędem elektrycznym, zamontowanych przy schodach na poziomie niskiego parteru w holu.
- Zapewniony jest wstęp osobie niepełnosprawnej z psem asystującym i psem przewodnikiem do budynku i wszystkich jego pomieszczeń.
- W holu przy portierni jest pętla indukcyjna.
- W sali konferencyjnej jest system na podczerwień IR wspomagający słyszenie za pomocą słuchawek.
- W budynku znajduje się krzesło ewakuacyjne.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a (oprócz wind) ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Widok holu w głównym budynku Urzędu - infografika oraz film o ułatwieniach architektonicznych.
Przy wejściu głównym do Urzędu (A) od alei Cieplińskiego oraz w holu głównym znajdują się znaczniki Totupoint informujące o sposobie poruszania się po holu głównym.
Osoby Głuche i słabosłyszące mogą przy załatwianiu spraw skorzystać z usługi tłumacza na wezwanie – tłumacza polskiego języka migowego (PJM), za pomocą dedykowanej strony.
Usługa ta realizowana jest poprzez udział tłumacza języka migowego przy załatwieniu sprawy interesariusza Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego potrzebującego tego rodzaju usług.
Aby interesariusz mógł skorzystać z tej usługi powinien przekazać informację o takiej potrzebie:
- składając w Kancelarii Ogólnej przy Alei Łukasza Cieplińkiego 4, co najmniej na trzy dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy (nie dotyczy sytuacji nagłych), wypełniony formularz zgłoszeniowy, codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.00,
- wypełniając formularz zgłoszeniowy i przesłać go elektronicznie na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., co najmniej na trzy dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy (nie dotyczy sytuacji nagłych),
- przesyłając faksem wypełniony formularz zgłoszeniowy - faks 17 850 17 01,
- przesyłając sms-em zdjęcie wypełnionego formularza na numer: 609 702 711.
- kontaktując się bezpośrednio z pracownikiem za pomocą dedykowanej strony.
Zgłoszenia będą potwierdzane przez pracowników Oddziału organizacyjnego Departamentu Organizacyjno-Prawnego, odpowiedzialnych za zapewnienie należytej obsługi osób, doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, w kontaktach z organami samorządu województwa. Pracownik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego skontaktuje się z interesariuszem w celu potwierdzenia zabezpieczenia tej usługi.
Informacja o Urzędzie w tekście łatwym do czytania i zrozumienia. (plik DOC, rozmiar 900KB)
Budynek Urzędu - Towarnickiego 3a w Rzeszowie
W budynku przy ul. Towarnickiego 3a mieści się:
- Departament Kontroli,
- Departament Wspierania Przedsiębiorczości.
Budynek zlokalizowany jest około 350 metrów za główną siedzibą Urzędu.
Do budynku prowadzą dwa wejścia.
Przy głównym wejściu do budynku, oznaczonym jako A znajdują się schody zewnętrzne, wyposażone w balustrady ochronne. Wejście nie jest przystosowane dla osób poruszających się na wózkach.
Drugie wejście umożliwiające wjazd wózkiem inwalidzkim, dziecięcym czy z bagażem podróżnym znajduje się z lewej strony budynku.
Parking znajduje się z lewej strony budynku od wejścia głównego.
Na parkingu wydzielone i oznakowane są miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Na parter budynku można dostać się przez pochylnię, wykonaną zgodnie z obowiązującymi przepisami. Pochylnia została wyposażona w obustronne poręcze i powierzchnię spoczynkową.
Drzwi B do budynku nie otwierają się automatycznie. Przy drzwiach jest dzwonek.
- Różnicę poziomów pomiędzy parterem części niższej i wyższej niepełnosprawny może pokonać przy pomocy platformy z napędem elektrycznym, którą zamontowano przy schodach. Pracownik portierni udzieli pomocy w obsłudze urządzenia.
- Portiernia znajduje się w części wyższej parteru, po lewej stronie.
- Przy portierni jest tablica informacyjna z rozkładem pomieszczeń znajdujących się w Urzędzie.
- Korytarze w budynku umożliwiają swobodne poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich. Nawierzchnie schodów wewnętrznych, ciągów komunikacyjnych wykonano z materiałów nie powodujących niebezpieczeństwa poślizgu.
- Schody znajdujące się w miejscu występowania różnicy poziomów zostały oznaczone taśmą kontrastową.
- W budynku znajduje się winda z systemem głośnomówiącym, wizualnym oraz alfabecie Braille'a, dostosowana do przewozu osób z trudnościami w poruszaniu się (poręcze, odpowiednia wysokość).
- Na parterze znajdują się toalety dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń istnieje możliwość wejścia osoby niepełnosprawnej z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku jest pętla indukcyjna.
- W budynku znajduje się krzesło ewakuacyjne.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a (oprócz wind) ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku nie ma informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób dotykowy lub głosowy.
Budynek Urzędu- Lubelska 4 w Rzeszowie
W budynku przy ul. Lubelskiej 4 mieści się:
- Departament Ochrony Środowiska,
- Departament Edukacji, Nauki i Sportu,
- Departament Kultury i Ochrony Dziedzictwa Narodowego,
- Departament Społeczeństwa Informacyjnego,
- Departament Rozwoju Regionalnego,
W budynku znajdują się wydzielone zespoły pomieszczeń przeznaczonych dla jednostek podległych Marszałkowi Województwa Podkarpackiego:
- Biuro Wojewódzkiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
- Biuro Podkarpackiego Biura Geodezji i Terenów Rolnych,
Usytuowanie budynku blisko centrum umożliwia dostęp środkami komunikacji publicznej lub korzystanie z parkingów ogólnodostępnych, strefy parkowania z dedykowanymi miejscami dla osób z niepełnosprawnością.
Do tej siedziby Urzędu od strony ul. Lubelskiej można dojechać autobusami linii: 5, 8, 9, 12, 13, 18, 23, 25, 26, 28, 29, 31, 33, 37, 41, 51, 53, 55, 59.
Do budynku prowadzi wejście główne od ulicy Lubelskiej, odpowiednio utwardzone o wymaganej szerokości.
Wejście znajduje się na poziomie chodnika umożliwiające swobodny wjazd wózkiem inwalidzkim, dziecięcym czy z bagażem podróżnym .
Drzwi do budynku nie otwierają się automatycznie.
Na parkingu od ulicy Lubelskiej wydzielone i oznakowane są miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
Krawężniki uliczne wykonano jako wtopione, umożliwiające wjazd wózkiem inwalidzkim, dziecięcym czy z bagażem podróżnym.
- Portiernia znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego. W celu uzyskania pomocy należy zgłosić się do pracownika portierni.
- Po lewej stronie od wejścia jest tablica informacyjna z rozkładem pomieszczeń znajdujących się w Urzędzie.
- Jest możliwość umówienia spotkania interesariusza z pracownikiem Urzędu na parterze budynku.
- Korytarze w budynku umożliwiają swobodne poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich. Nawierzchnie schodów wewnętrznych, ciągów komunikacyjnych wykonano z materiałów nie powodujących niebezpieczeństwa poślizgu.
- W budynku znajdują się trzy windy z systemem głośnomówiącym, wizualnym oraz alfabecie Braille'a, dostosowane do przewozu osób z trudnościami w poruszaniu się.
- Toalety dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na każdym piętrze budynku.
- Zapewniony jest wstęp osobie niepełnosprawnej z psem asystującym i psem przewodnikiem do budynku i wszystkich jego pomieszczeń.
- W budynku jest pętla indukcyjna.
- W budynku znajduje się krzesło ewakuacyjne.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a (oprócz wind) ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku nie ma informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób dotykowy lub głosowy.
Budynek Urzędu - Poniatowskiego 6 w Rzeszowie
W budynku przy ul. Poniatowskiego 6 mieści się Biuro "Oddziału Programu Współpracy Transgranicznej POLSKA - BIAŁORUŚ - UKRAINA 2014-2020 w Rzeszowie".
Do budynku prowadzi wejście główne od ulicy Poniatowskiego, które nie jest przystosowane dla osób poruszających się na wózkach.
Drzwi nie otwierają się automatycznie.
Przed wejściem do budynku po lewej stronie jest dzwonek umożliwiający kontakt z pracownikiem Biura.
Jest możliwość osobistego załatwienia sprawy, w głównym budynku Urzędu przy Alei Łukasza Cieplińskiego 4 w Rzeszowie w pokoju 039F, który jest przystosowany do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, po wcześniejszym umówieniu się z pracownikiem Biura.
Przy budynku Urzędu nie ma parkingu.
Po lewej stronie od wejścia znajduje się informacja o lokalizacji Biura.
W budynku nie ma windy, platformy przychodowej, pętli indukcyjnej, oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób dotykowy.
Budynek Urzędu - Sienkiewicza 86 w Tarnobrzegu
Siedziba Lokalnego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Tarnobrzegu mieści się przy ul. Sienkiewicza 86.
Do siedziby Urzędu od ul. Sienkiewicza można dojechać autobusami linii: A, B, 2, 3, 4, 9, 10, 14.
Parking jest dostępny dla klientów Sieci Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich.
Krawężniki uliczne wykonano jako wtopione, umożliwiające wjazd wózkiem inwalidzkim, dziecięcym czy z bagażem podróżnym.
Wejście jest przystosowane dla osób poruszających się na wózkach. W budynku jest rozkładana, ruchoma platforma, za pomocą której osoba niepełnosprawna może dostać się do budynku.
Przy schodach znajduje się dzwonek dla osoby niepełnosprawnej, którym wzywa się pracownika Punktu.
Pracownicy świadczą usługi na poziomie parteru.
W budynku jest pętla indukcyjna.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku nie ma informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób dotykowy.
Budynek Urzędu - Kościuszki 7 w Mielcu, parter
Siedziba Lokalnego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Mielcu mieści się na parterze budynku Medycznej Szkoły Policealnej przy ulicy Kościuszki 7.
Do tej siedziby Urzędu można dojechać autobusami linii: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 24, 25, 41, 44, 44A, 45, 48.
Na wprost budynku oraz w najbliższym jego sąsiedztwie (Bazylika Mniejsza Św. Mateusza) znajdują się miejsca parkingowe.
Wejście główne do budynku znajduje się na poziomie chodnika, umożliwiające wjazd wózkiem inwalidzkim, dziecięcym czy z bagażem podróżnym.
W siedzibie przy ul. Kościuszki 7 pracownicy szkoły wskazują miejsce docelowe.
W budynku jest pętla indukcyjna.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku nie ma informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób dotykowy.
Budynek Urzędu - Kościuszki 2 w Przemyślu
Siedziba Lokalnego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Przemyślu mieści się przy ul. Kościuszki 2.
Do Lokalnego Punktu Informacyjnego w Przemyślu od strony ul. Jagiellońskiej można dojechać autobusami linii: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 10, 12, 16, 18, 20, 24, 25, 27, 28, A, B.
Do budynku prowadzą dwa wejścia.
Główne wejście od strony ul. Kościuszki, nie jest przystosowane dla osób poruszających się na wózkach.
Drugie wejście od ul. Jagiellońskiej, znajduję się z tyłu budynku, za bramą. Obok wejścia znajduje się winda, na poziomie chodnika, którą niepełnosprawny może dostać się na każdą kondygnację.
W przypadku niemożności dotarcia beneficjenta do Punktu istnieje możliwość podejścia konsultanta i obsługi interesariusza w dogodny dla niego sposób.
W budynku jest pętla indukcyjna.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku nie ma informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób dotykowy.
Do budynku od strony ul. Piłsudskiego można dojechać autobusem linii: 18.
Wejście do lokalu znajduje się na poziomie chodnika. Lokal składa się z jednej kondygnacji (parteru).
W pobliżu Punktu znajduje się parking z wydzielonymi i oznakowanymi miejscami postojowymi dla pojazdów osób niepełnosprawnych.
Budynek Urzędu Rynek 18 w Sanoku
Siedziba Lokalnego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Sanoku mieści się przy ul. Rynek 18.
Do budynku od strony ul. Piłsudskiego można dojechać autobusami 2, 3, 3A, 4, 4A, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 18, 19.
Wejście do lokalu znajduje się na poziomie chodnika. Lokal składa się z jednej kondygnacji (parteru).
W pobliżu Punktu znajduję parking z wydzielonymi i oznakowanymi miejscami postojowymi dla pojazdów osób niepełnosprawnych.
W budynku jest pętla indukcyjna.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku nie ma informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób dotykowy.
Budynek Urzędu - Staszica 20 w Krośnie
Siedziba Lokalnego Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Krośnie mieści się przy ul. Staszica 20.
Do przystanku oddalonego od Punktu o około 30 metrów można dojechać autobusami linii: 0, 1, 2, 4, 5, 7, 11, 12, 16, 18, 20, 23, A, E, G, K.
Na parkingu obok budynku są wydzielone i oznakowane miejsca postojowe dla pojazdów dla osób niepełnosprawnych.
Przy głównym wejściu do budynku znajdują się schody zewnętrzne. Wejście nie jest przystosowane dla osób poruszających się na wózkach.
W budynku znajduje się schodołaz, za pomocą którego osoba poruszająca się na wózku może dostać się do środka.
W budynku jest pętla indukcyjna.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku nie ma informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób dotykowy.
Opis dostępności architektonicznej i informacyjno komunikacyjnej do pobrania (plik DOC po polsku, 1200KB)
Formularz zgłoszeniowy problemów z dostępnością do pobrania (plik DOCX po polsku, 26KB)
- Szczegóły
- Kategoria: Podstawowe
- Szczegóły
- Kategoria: Podstawowe
Dowiedz się więcej o programie
Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014 – 2020 jest programem, który umożliwia realizację wielu działań zmierzających do rozwoju regionu. To program, który finansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Europejskiego Funduszu Społecznego. Oba te strumienie finansowe wynikają z polityki spójności, realizowanej przez Unię Europejską
Instytucją wdrażającą Program w regionie jest Zarząd Województwa Podkarpackiego. Część zadań, w szczególności związanych z edukacją, rozwojem osobistym czy integracją społeczną realizuje tzw. Instytucja Pośrednicząca, którą jest Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie.
RPO WP 2014 – 2020 składa się z 10 osi priorytetowych dokładnie opisanych w Szczegółowym Opisie Osi Priorytetowych, które określają możliwości i zasady wsparcia udzielane w poszczególnych obszarach tj. m.in. gospodarka, ochrona środowiska i dziedzictwa kulturowego, infrastruktura komunikacyjna, edukacja itd. projekty współfinansowane z RPO WP 2014 – 2020 mają za zadanie przede wszystkim prowadzić do wspólnego, zrównoważonego rozwoju regionalnego regionu.
W perspektywie finansowej 2014 – 2020, jak również w ramach wcześniejszych okresów finansowych zrealizowano tysiące projektów, zarówno dużych inwestycyjnych, jak również mniejszych związanych z osobistym rozwojem człowieka, poprawiających jakość życia mieszkańców. Ich autorami były różne instytucje i podmioty w tym: jednostki samorządu terytorialnego, instytucje kultury, stowarzyszenia i przedsiębiorcy. Opisy, zdjęcia oraz efekty projektów, zrealizowanych w województwie podkarpackim umieszczone są na Mapie Dotacji , która ukazuje skalę podjętych działań, współfinansowanych ze środków europejskich.
2020 rok to ostatni rok obowiązującej perspektywy finansowej. Trwają prace nad kolejną perspektywą finansową i dokumentami, które będą określać nowe możliwości wsparcia unijnego w dalszych latach. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami na temat Programu i możliwości jakie za sobą niesie zapisz się do naszego NEWSLETERA!
Aktualne informacje publikowane są również za pośrednictwem naszych mediów społecznościowych:
- Szczegóły
- Kategoria: Podstawowe
Realizuję projekt
Poznaj obowiązki, które będziesz musiał wypełnić po otrzymaniu dotacji. Dowiedz się jak podpisać umowę, kiedy i jakie wnioski składać, jak wyglądają kontrole i czym jest trwałość projektu.
- Szczegóły
- Kategoria: Podstawowe
Klauzula informacyjna
w zakresie danych osobowych przetwarzanych w związku z rekrutacją i udziałem w szkoleniach, konferencjach i spotkaniach informacyjno-promocyjnych realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.
- Dane osobowe przetwarzane w związku z rekrutacją i udziałem w szkoleniach, konferencjach i spotkaniach informacyjno-promocyjnych realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, dalej „RPO WP 2014-2020” - należą do zbioru danych pn. „Edukacja i promocja RPO WP”, dalej „zbiór danych osobowych”.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach zbioru danych osobowych jest Zarząd Województwa Podkarpackiego, z siedzibą: 35-010 Rzeszów, al. Łukasza Cieplińskiego 4 - Instytucja Zarządzająca RPO WP 2014-2020, dalej „Administrator”.
- Osobą wyznaczoną do kontraktu w związku z przetwarzaniem danych osobowych, w ramach zbioru danych osobowych:
Inspektor Ochrony Danych
punkt kontaktowy: 35-010 Rzeszów, al. Łukasza Cieplińskiego 4
tel.: 17 747 67 09
adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Do Inspektora Ochrony Danych należy kierować wyłącznie sprawy dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora, wynikające z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UE.L.119.1), dalej „RODO”. - Celem przetwarzania danych osobowych w ramach zbioru danych osobowych jest: rekrutacja uczestników szkoleń, konferencji i spotkań informacyjno-promocyjnych realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 oraz prowadzenie działań informacyjno-promocyjnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020;.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w ramach zbioru danych osobowych jest: art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda na przetwarzanie danych osobowych); art. 6 ust. 1 lit. c (w związku z realizacją obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) i e (wykonywaniem przez administratora zadań realizowanych w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi) oraz art. 9 ust. 2 lit. g (niezbędne ze względów związanych z ważnym interesem publicznym, na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, które są proporcjonalne do wyznaczonego celu, nie naruszają istoty prawa do ochrony danych i przewidują odpowiednie i konkretne środki ochrony praw podstawowych i interesów osoby, której dane dotyczą) RODO, w związku z realizacją zadań wynikających z:
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz.Urz.UE.L.347.320, ze zm.), dalej „rozporządzenie ogólne”;
- Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz.U.2018.1431, ze zm.), dalej „ustawa wdrożeniowa”.
- Dane osobowe przetwarzane w zbiorze danych osobowych - mogą zostać udostępnione, m.in. podmiotom dokonującym oceny, ekspertyzy, jak również podmiotom zaangażowanym, w szczególności w: proces audytu, ewaluacji i kontroli RPO WP 2014-2020 - w związku z realizacją zadań wynikających m.in. z: rozporządzenia ogólnego i ustawy wdrożeniowej.
- Dane osobowe przetwarzane w zbiorze danych osobowych nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
- Dane osobowe, przetwarzane w zbiorze danych osobowych, będą przetwarzane przez okres nie dłuższy niż 30 dni roboczych od dnia zakończenia obowiązywania okresu archiwizowania danych, o którym mowa w art. 140 ust. 1 rozporządzenia ogólnego oraz art. 23 ust. 3 ustawy wdrożeniowej lub od dnia wygaśnięcia zobowiązań wynikających z innego przepisu prawa, w tym ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U.2019.553, ze zm.) - o ile przetwarzanie powierzonych do przetwarzania danych osobowych jest niezbędne do spełnienia obowiązku wynikającego z tego przepisu prawa.
- Osobie, której dane osobowe są przetwarzane w ramach zbioru, przysługuje:
- prawo żądania dostępu do danych osobowych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych;
- prawo do wniesienia skargi do Organu nadzorczego:
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
z siedzibą: 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2
(szczegółowe informacje w zakresie komunikacji z Organem nadzoru dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Danych Osobowych: https://uodo.gov.pl/pl/p/kontakt).
Na podstawie art. 17 ust. 3 lit. b i d RODO, zgodnie z którym nie jest możliwe usunięcie danych osobowych niezbędnych, w szczególności do: - wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego;
- celów archiwalnych w interesie publicznym:
- jak również mając na uwadze cel i podstawę prawną przetwarzania danych w ramach RPO WP 2014-2020, osobie której dane są przetwarzane nie przysługuje prawo do usunięcia albo przenoszenia tych danych.
- Osoba, której dane osobowe są przetwarzane w ramach zbioru ma prawo skorzystać z przysługujących jej uprawnień, o których mowa w RODO - w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania.
- Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do realizacji celu, o którym mowa w ust. 4. Ich odmowa jest równoznaczna z brakiem możliwości podjęcia stosownych działań w związku z rekrutacją oraz udziałem w szkoleniach, spotkaniach informacyjnych i konferencjach organizowanych w ramach RPO WP na lata 2014-2020.
- W oparciu o dane osobowe przetwarzane w ramach zbioru nie będą podejmowane wobec osób, których dane dotyczą zautomatyzowane decyzje, w tym decyzje będące wynikiem profilowania.
Administrator informuje również, że:
Uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyka naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze wynikające z przetwarzania, Administrator - zarówno przy określaniu sposobów przetwarzania, jak i w czasie samego przetwarzania - wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, w szczególności w celu skutecznej realizacji zasad ochrony danych oraz w celu nadania przetwarzaniu niezbędnych zabezpieczeń, tak by spełnić wymogi RODO oraz chronić prawa osób, których dane dotyczą.
- Szczegóły
- Kategoria: Podstawowe
- Szczegóły
- Kategoria: Podstawowe
Zainstalowanie mówiącej przeglądarka Intelligent Web Reader umożliwia „odsłuchanie” treści zawartych na naszej stronie internetowej. Odbywa się to dzięki wbudowanemu syntezatorowi mowy IVONA.
Dodatkowym ułatwieniem zwłaszcza dla osób starszych i słabowidzących jest opcja powiększenia czcionki zamieszczonego tekstu. poruszanie się po stronie za pomocą "mówiącej" przeglądarki odbywa się standardowo poprzez skróty klawiszowe.
Przeglądarka nie wymaga specjalistycznego oprogramowania, ani szybkiego łącza internetowego. Obsługa nie jest skomplikowana i można się jej nauczyć dzięki zainstalowanemu samouczkowi. Przeglądarka jest darmowa.
Główne skróty klawiszowe:
- Enter - wybiera aktualnie czytany link.
- Control plus Spacja - wstrzymuje i wznawia czytanie.
- Strzałki prawo i lewo - pozwalają na przemieszczanie się pomiędzy poszczególnymi punktami.
- Strzałki góra i dół - pozwalają na przemieszczanie się do kolejnej części tekstu wewnątrz punktu.
- F7 - powiększa czcionkę na stronie.
- F8 - zmniejsza czcionkę na stronie.
- Control plus O jak Olga - otwiera okno dialogowe, gdzie należy wpisać adres strony internetowej (jeśli nie widnieje na liście stron udźwiękowionych).
- Control plus G jak Grażyna - powraca na stronę startową przeglądarki, czyli listę stron obsługiwanych.
- Control plus T jak Teresa - uruchomia samouczka.
- Alt plus strzałki wbok - pozwala na cofnięcie się do poprzedniej strony.
Informacje techniczne:
- System operacyjny: Windows.
- Wymagane miejsce na dysku: ok 90 MB.
- Wielkość pliku do pobrania z internetu: około 55 MB.
Pobierz Intelligent Web Reader
- Szczegóły
- Kategoria: Podstawowe
Skorzystaj z Programu
Dowiedz się, jak zrealizować swój pomysł na inwestycję z pomocą Funduszy Europejskich, znajdź dofinansowanie które pomoże zrealizować Twój pomysł. Następnie znajdź dofinansowanie korzystając z wyszukiwarki lub przejrzyj ogłoszenia naborów. Tu możesz pobrać wzory dokumentów potrzebnych przy realizacji projektu.
- Szczegóły
- Kategoria: Podstawowe
- Szczegóły
- Kategoria: Podstawowe
Działanie 1.1 schemat B - rok 2013 - nabór zakończony
Działanie 1.2 - rok 2012 - nabór zakończony
Działanie 1.1 schemat A - rok 2012 - nabór zakończony
Działanie 1.3 - rok 2012 - nabór zakończony
Działanie 1.4 schemat A - 2012- nabór zakończony
Wzory załączników do wniosku o dofinansowanie realizacji projektu do działania 1.4 Schemat A
Działanie 1.3 - rok 2011 - nabór zakończony
Wzór wniosku o dofinansowanie realizacji projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach I Osi priorytetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013, Działanie 1.3 (Generator wniosków). Generator wniosków dostępny jest na stronie internetowejhttp://www.podkarpackie.pl/generator/
Wzory załączników do wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Działania 1.3.
Działanie 1.4 schemat B - rok 2011 - nabór zakończony
Wzór wniosku o dofinansowanie realizacji projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach I Osi priorytetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013, Działanie 1.4 Schemat B (Generator wniosków). Generator wniosków dostępny jest na stronie internetowej http://www.podkarpackie.pl/generator/
Wzory załączników do wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Działania 1.4 Schemat B.
Działanie 1.3 - rok 2010 - nabór zakończony
Wzór wniosku o dofinansowanie realizacji projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach I Osi priorytetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013, Działanie 1.3 (Generator wniosków). Generator wniosków dostępny jest na stronie internetowej http://www.podkarpackie.pl/generator/
Wzory załączników do wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Działania 1.3.
Działanie 1.2 - rok 2010 - nabór zakończony
Wzory załączników do wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Działania 1.2.
Działanie 1.1 schemat A - rok 2010 - nabór zakończony
Wzory załączników do wniosku o dofinansowanie realizacji projektu w ramach Działania 1.1 Schemat A.
Działanie 1.4 schemat B - rok 2010 - nabór zakończony
Wzór wniosku o dofinansowanie realizacji projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach I osi priorytetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007–2013, Działanie 1.4 Schemat B (Generator wniosków). Generator wniosków dostępny jest na stronie internetowejhttp://www.podkarpackie.pl/generator/.
Wzory załączników do wniosku o dofinansowanie realizacji projektu, Działanie 1.4 Schemat B.
Działanie 1.4 schemat A - rok 2009 - nabór zakończony
Wzór wniosku o dofinansowanie realizacji projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach I osi priorytetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007–2013, Działanie 1.4 Schemat A Generator wniosków
Wzory załączników do wniosku o dofinansowanie realizacji projektu do działania 1.4 Schemat A
Instrukcja wypełniania formularza A do wniosku o dofinansowanie w zakresie OOŚ
Instrukcja wypełniania formularza F do wniosku o dofinansowanie w zakresie OOŚ
Działanie 1.1 schemat B - rok 2009 - nabór zakończony
Wzory załączników do wniosku o dofinansowanie realizacji projektu do Działania 1.1 Schemat B
Instrukcja wypełnienia załącznika nr 2 do wniosku o dofinansowanie, Formularz do wniosku w zakresie OOŚ
Działanie 1.4 schemat B - rok 2009 - nabór zakończony
Wzory załączników do wniosku o dofinansowanie realizacji projektu do Działania 1.4 Schemat B
Działanie 1.1 schemat B - rok 2008 - nabór zakończony
Wzory załączników do wniosku o dofinansowanie realizacji projektu do Działania 1.1 Schemat B
Załącznik nr 2 do wniosku o dofinansowanie, Formularz do wniosku w zakresie OOŚ- nowy 10.10.2008r.
Instrukcja wypełnienia załącznika nr 2 do wniosku o dofinansowanie, Formularz do wniosku w zakresie OOŚ- nowy10.10.2008r.
Instrukcja wypełnienia załącznika nr 21 do wniosku o dofinansowanie, dotyczącego zgodności projektu z linią demarkacyjną z Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW) na lata 2007–2013- nowy 24.10.2008r.
Działanie 1.4 schemat A - rok 2008 - nabór zakończony
Wzory załączników do wniosku o dofinansowanie realizacji projektudo działania 1.4 Schemat A
Instrukcja wypełniania formularza do wniosku o dofinansowanie w zakresie OOŚ
- Szczegóły
- Kategoria: Podstawowe
Programy krajowe
- Szczegóły
- Kategoria: Podstawowe
Serwis internetowy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 to kompleksowe źródła informacji na temat możliwości uzyskania Funduszy Europejskich w ramach RPO WP 2014-2020. Treści, architektura informacji oraz grafika serwisu zostały specjalnie dostosowane do celów i potrzeb użytkowników. Zależy nam, aby każdy Internauta miał pełny dostęp do zamieszczanych materiałów i funkcjonalności, a serwisy były zgodne z:
- Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych
- Międzynarodowymi Wytycznymi dla dostępności treści internetowych 2.0 (WCAG 2.0)
Zrozumiałość i czytelność treści
Zależy nam również, aby nasze treści były zrozumiałe, a sposób ich prezentowania wpływał na lepszą czytelność materiałów i pomagał w odbiorze informacji o Funduszach Europejskich. Długie teksty dzielimy na akapity, stosujemy wyróżnienia, a trudne słownictwo próbujemy tłumaczyć w Słowniku. Cytaty i ważne informacje są odpowiednio wyróżnione.
Zapewnienie dostępności serwisów to proces
Staramy się zapewnić dostępność naszych serwisów, jednak jeżeli znajdziesz błędy, masz uwagi lub chcesz nam pomóc poprawić strony Funduszy Europejskich prosimy o kontakt pod adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.