Wzruszająca historia życia pana Michała Zaniewicza z Myczkowiec zaskoczyła, zdumiała, chwyciła za serce i zagwarantowała nam nagrodę główną w konkursie spotów reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze” 2017 w Bydgoszczy. To zgodnie z opinią ekspertów pierwszy taki spot w Polsce, który w tak niestandardowy sposób ukazuje beneficjenta Funduszy Europejskich. Jego niezwykle ciekawa, momentami smutna, choć ze szczęśliwym finałem opowieść i autentyczne zachowanie przed kamerą łamie wszelkie stereotypy. W tym spocie to człowiek, a nie Fundusze jest na pierwszym planie, pomimo tego, że to właśnie one zmieniły jego życie. To zadecydowało o tym, że statuetka z tegorocznego „Camerimage” przyjechała właśnie na Podkarpacie.

Liczy się człowiek

To nie szczęśliwy student, ani spełniona bizneswoman, a starszy i doświadczony przez życie człowiek jest jednym z bohaterów kampanii promocyjnej pt. Zmieniamy Podkarpackie z Funduszami Europejskimi – Czas na Twój pomysł! Celem spotu jest walka z powszechnym przekonaniem, że pieniądze unijne dostępne są tylko dla młodych, odważnych, cierpliwych i w pełni zdrowia młodych osób, lub dynamicznie funkcjonujących instytucji czy przedsiębiorstw.

Spot ukazuje życie staruszka, który na nowo odnalazł sens i radość życia dzięki uczestnictwu w projekcie unijnym. Bohater wzbudza zaufanie, jego autentyzm chwyta za serce i budzi emocje, często wzruszenie.

 

 

- Udało się Wam uniknąć pokusy zrobienia z tego filmiku nachalnie promocyjnego. Na końcu pojawia się delikatne wspomnienie o Funduszach Europejskich, czyli są one w tle, ale nikt nie próbuje nam wbijać ich bardzo mocno do głowy, ważniejszy jest człowiek którego życie dzięki nim się zmieniło i to z mojej perspektywy jest największą zaletą tego filmu – podkreśla Artur Jabłoński, jeden z jurorów konkursu.

Międzynarodowy klimat

Konkurs spotów reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze” odbył się już po raz 8. Impreza, jak co roku była jedną z imprez towarzyszących na 25 Międzynarodowym Festiwalu Filmowym Camerimage w Bydgoszczy. W walce o najlepszy spot funduszowy walczyło ogółem 17 filmików. W jury znaleźli się specjaliści z dziedziny produkcji filmowej, jak i marketingowcy: Bartek Cierlica(autor zdjęć, reżyser;Grabarze), Artur Jabłoński(konsultant ds. e-marketingu, szkoleniowiec), Jan Majle(copywriter, dyrektor kreatywny). Uroczyste wręczenie nagrody odbyło się 16 listopada. Województwo reprezentowały osoby na co dzień pracujące w Oddziale komunikacji i promocji RPO. Statuetkę wręczali: Zbigniew Ostrowski - Wicemarszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz Wojciech Mecwaldowski - aktor filmowy, telewizyjny i teatralny.

Dziękujemy!!!

 

 

 

Sylwia Tęcza
Oddział komunikacji i promocji RPO
Departament Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym
UMWP