Informacje o szkoleniu
Celem szkolenia jest zapoznanie się beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego z zagadnieniami dotyczącymi nowej ustawy Prawo zamówień publicznych – - jak przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym w projektach RPO WP
Szkolenie odbędzie się w dniach 4-5 maja 2021 r. w godz. 9.00 - 15.00.
Szkolenie odbędzie się w formie on-line, uczestnicy biorący udział w szkoleniu sami decydują, w jakim miejscu z niego skorzystają - w domu czy w miejscu swojego zatrudnienia. Przed szkoleniem każdy z uczestników otrzymuje dostęp do pokoju konferencyjnego online.
Szkolenie prowadzone będzie w formie interaktywnej. Podczas spotkania uczestnik widzi na ekranie swojego komputera prezentację multimedialną, będącą podstawą wykładu, oraz trenera, omawiającego ujęte w programie szkolenia zagadnienia.
W trakcie szkolenia uczestnicy mogą na bieżąco, na czacie, zadawać pytania i wyjaśniać wątpliwości.
Wymagania
Do uczestnictwa w szkoleniu potrzebny jest komputer/tablet/telefon z podłączeniem do Internetu. W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu mailowego.
Metody dydaktyczne
- prezentacja multimedialna prowadzona przez trenera,
- ćwiczenia, case-study realizowanych projektów.
Osoby chętne do wzięcia udziału w szkoleniu prosimy o przesłanie formularza zgłoszeniowego.
W miarę możliwości w formularzu zgłoszeniowym prosimy podawać adres mailowy imienny, przypisany do jednej osoby, a nie np. do całego działu w Państwa instytucji. Ponadto prosimy, aby tym samym adresem, który podano w formularzu zgłoszeniowym, w dniu szkolenia logować się do pokoju konferencyjnego.
Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona, o udziale decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku gdy liczba chętnych będzie przewyższać planowaną liczbę uczestników, organizator zweryfikuje listę osób zgłoszonych i dopuści do udziału tylko jedną osobę z danej instytucji bądź firmy. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzenia listy rezerwowej.
O zakwalifikowaniu do udziału w szkoleniu uczestnik zostanie poinformowany mailowo przez pracownika urzędu marszałkowskiego ( ok 3 dni przed szkoleniem)
Zaproszenia na szkolenia on-line wysyłane są przez obsługę techniczną szkolenia na 2-3 dni przed szkoleniem. Jeśli okaże się, że nie dostali Państwo zaproszenia proszę zwrócić uwagę czy prawidłowo został wpisany adres mailowy w formularzu zgłoszeniowym, proszę nie interweniować w momencie trwania szkolenia, tylko wcześniej.
Szanując naszą pracy i pracę prelegenta, prosimy o dołączanie do szkolenia punktualnie i uczestniczenie w całym szkoleniu. W przeciwnym razie proszę dać szansę innym zainteresowanym uczestnikom, którzy w pełni skorzystają z wiedzy przekazanej podczas szkolenia.
Z uwagi na małe grupy szkoleniowe prosimy o rozważne zgłaszanie się i informowanie o braku możliwości udziału w spotkaniu mimo wcześniejszej rejestracji. Pozwoli to na udział w szkoleniu innym chętnym osobom z listy rezerwowej.
Po zakończonym szkoleniu, wysyłamy do Państwa ankietę, prosimy o jej wypełnienie i odesłanie na adres zwrotny.
Szkolenie poprowadzi pan Łukasz Mackiewicz - radca prawny specjalizujący się w zamówieniach publicznych, z wcześniejszym doświadczeniem jako pracownik Działu Zamówień Publicznych po stronie zamawiającego oraz kontroler zamówień publicznych. Dzięki praktyce zawodowej posiada szeroką wiedzę nie tylko z zakresu przygotowania dokumentacji przetargowych oraz prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia ale również z zakresu finansowania projektów infrastrukturalnych i środowiskowych, jak również z zakresu odpowiedzialności osób na kierowniczych stanowiskach w administracji publicznej, pracowników zamawiającego oraz podmiotów biorących udział w postępowaniach przetargowych. Występuje jako pełnomocnik wykonawców i zamawiających w postępowaniach przed sądami wszystkich instancji oraz Krajową Izbą Odwoławczą.
Dla kogo
Szkolenie adresowane jest dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.
Program szkolenia
- Zagadnienia wprowadzające – systematyka nowej ustawy, wykładnia przepisów prawa – zastosowanie Dyrektyw Unijnych.
- Niezbędne akty wykonawcze – katalog kluczowych aktów prawnych.
- Zakres przedmiotowy i podmiotowy stosowania nowej ustawy PZP.
- Kluczowe definicje wprowadzone nową ustawą PZP: Zasada efektywności wydatkowania środków publicznych jako poszerzenie katalogu zasad udzielania zamówień publicznych; Pojęcie głównego przedmiotu zamówienia w przypadku zamówień mieszanych; Dokumenty zamówienia; Środki dowodowe przedmiotowe i podmiotowe; Warunki zamówienia;
- Przygotowanie postępowania – opis przedmiotu zamówienia, nowe zasady szacowania wartości; dokumentowanie tego etapu postępowania. Szacowanie wartości zamówienia i konkursu – niedozwolony podział zamówienia na części a ominięcie stosowania przepisów ustawy – usługi lub dostawy o charakterze ciągłym.
- Nowe regulacje w zakresie osób odpowiedzialnych za prowadzenie postępowania – komisje przetargowe. Zmiany w zakresie przesłanek wyłączenia z postępowania. Ustawowe terminy składania oświadczeń.
- Tryby udzielania zamówień dla postępowań poniżej i powyżej progów unijnych, podział ze względu na wartość – kluczowe różnice:
- Tryb podstawowy – przetarg nieograniczony;
- Tryb podstawowy - analiza porównawcza trzech wariantów trybu podstawowego. Prawa i obowiązki w zależności od wybranego wariantu Kluczowe obowiązki Zamawiającego:
- Minimalny termin na przeprowadzenie procedury;
- Kluczowe elementy formalne. Zasady prowadzenia negocjacji z Wykonawcami.
- Specyfikacja Warunków Zamówienia oraz jej kluczowe zapisy;
- Projekt umowy jako załącznik do Specyfikacji Warunków Zamówienia.
- Publikacja ogłoszenia o zamówieniu oraz udostępnianie dokumentów zamówienia – nowe zasady postępowania. Pozostałe obowiązki publikacyjne w toku postępowania.
- Zasady komunikacji – w jakich przypadkach dopuszczalna jest komunikacja ustna?
- Wyjaśnienia treści Specyfikacji Warunków Zamówienia, terminy składania wniosków, zmiana treści dokumentów zamówienia przez Zamawiającego w toku postępowania. Zamieszczanie o zmiana ogłoszenia o zamówieniu.
- Przygotowanie oferty przez Wykonawcę oraz jej złożenie. Prowadzenie postępowania w postaci elektronicznej: Wadium w postępowaniu – zmiany w stosunku do obecnego stanu prawnego; Związanie ofertą, przedłużanie okresu związania ofertą. Skutki braku zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
- Kwalifikacja podmiotowa Wykonawców (obligatoryjne i fakultatywne przesłanki wykluczenia) oraz dokumenty i oświadczenia przedkładane przez Wykonawcę w postępowaniu. Ważność dokumentów, zasady uzupełniania. Podmiotowe środki dowodowe. Aktualność dokumentów
- Konsorcja i podmioty trzecie w postępowaniu – zmiany.
- Kryteria oceny ofert w postępowaniu – analiza porównawcza.
- Otwarcie ofert – możliwość otwarcia w innym niż wyznaczony terminie. Oferty w postaci elektronicznej, problemy z otwarciem oferty – możliwe sposoby działania Zamawiającego.
- Badanie i ocena ofert, dokumenty i oświadczenia w postępowaniu oraz uzupełnianie przedmiotowych środków dowodowych – wezwanie do złożenia lub uzupełnienia środków dowodowych.
- Nowe przesłanki odrzucenia oferty w postępowaniu.
- Wybór oferty po terminie związania.
- Oferty dodatkowe w postępowaniu.
- Sytuacje szczególne – niemożność dokonania rozstrzygnięcia.
- Udzielenie zamówienia publicznego / unieważnienie postępowania – przesłanki.
- Umowy w nowym stanie prawnym: kluczowe zapisy, treści obowiązkowe w umowie, zabezpieczenie należytego wykonania umowy, klauzule niedozwolone, aneksowanie umów, waloryzacja wynagrodzeń, podwykonawstwo i regulacje podwykonawstwa w umowie, odstąpienie od umowy lub jej unieważnienie. Zasady stosowania zaliczek / częściowych płatności.
- Nowe obowiązki informacyjne związane z zawarciem oraz realizacją (ewaluacja realizacji umowy) lub zakończeniem realizacji umowy.
- Środki ochrony prawnej w nowym stanie prawnym – zasady postępowania oraz nowe regulacje. Katalog możliwych do zaskarżenia czynności Zamawiającego oraz tryb postępowania.
- Obowiązki informacyjne, zasady udostępniania dokumentacji oraz obowiązki publikacyjne ciążące na Zamawiających.
Organizator szkolenia
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
Al. Łukasza Cieplińskiego 4
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.